SAHABAT SAHABAT MAYA

Wednesday, August 26, 2009

PTK OH PTK


Salam semua..

Sebelum baca buku PTK (actually tak tau buku apa yang nak baca...ada suruh baca buku Mak Soon Sang) saya nak ucapkan Selamat Menjalani Peperiksan PTK bagi guru-guru yang mengambil PTK esok......Tak tahulah boleh jawab dak esok.Hari tu tak baca buku dapat tiga.Baca buku pun tiga.Tapi satu lagi paper dapat empat .Yang ni sebab baca ckit...last minit gak sebab arwah ayah meninggal.Pagi b4 exam baru baca. Tapi daripada tak baca baik baca.Sebab tembakan pensil orang berilmu lebih baik daripada yang tak berilmu.(macam budak kelas E tembak A,B,C,D.)Yang penting membaca dapat ilmu.....Jika dapat elok..satu kepuasan bagi diri kita.

Satu lagi jangan meniru yer.Tak berkat rezeki jika dapat naik gaji pun.Paling saya tak boleh lupa ada seorang guru sibuk bertanya saya istilah yang tiada dalam soalan saya.Dalam hati saya berkata.."Mesti dia ingat aku pandai ni sebb amik satu paper jer" Lepas exam saya tanya.Cikgu amik kertas apa? La rupanya dia ambil kertas lain... Kami sama-sama tersenyum dan gelak.Apapun ingatlah rezeki yang berkat membawa rahmat.

Ini link PTK kalau ada yang last minute nak buat latihan. It's better late than never kan....

http://www.teachersrock.net/kuiz.htm#Kuiz

No comments: