SAHABAT SAHABAT MAYA

Wednesday, January 7, 2009

ADAKAH KITA HANYA MENGHENTAM?


Assalamualaikum .Semoga tahun baru memberi azam yang baru dan sama-samalah kita berhijrah kearah kebaikan.Amar makruf nahi mungkar.Nampaknya awal-awal lagi kita dikejutkan dengan pengeboman Yahudi Laknatullah di bumi Palstine.Rasanya meruntum jiwa melihat biadapnya Yahudi membunuh manusia yg tidak berdosa terutamanya kanak-kanak.Pemimpin Yahudi juga dengan angkuh dan beraninya nya memberi hujah-hujah palsu .Apa yang harus kita buat? Diam sahajakah?

Sudah tentu tidak.Buatlah sesuatu untuk mereka dan jangan lupa pada masa yang sama,cukuplah kita menyokong agenda Yahudi dan ideologi Barat.Tingkatkan diri kita supaya menjadi mukmin yg lebih perkasa.Kalau kita tanya seorang penagih dadah sekalipun,mereka juga tentu memberikan jawapan yang sama.


Tetapi.Cukupkah kita hanya mahu menghentam Yahudi dan sekutunya Amerika sedangkan kita masih lagi menjadi pendukung ideologi Barat.Mulut kita menghentam mereka sedangkan kita ?


1) Nak belajar ilmu fardhu ain dan menunaikan perintah Allah pun malas.
2)Dengan berseleranya meneguk Coca-Cola dan PEPSI
3) Dengan angkuhnya menghentam ulamak ulamak.
4) Begitu berkira untuk menghantar anak mengaji Quran
5) Bangga melakukan maksiat.
5) Melihat ,mengedar dan menyebar benda-benda lucah .
6) Menghadiri konsert-konsert artis barat.
7) Membeli CD artis -artis Barat .
8) Menganggap pejuang Islam sebagai " Terrorist"
9) Begitu bangga mendedah aurat .
10) Menganggap western life sebagai ada class dan etc.



Dan lain lain lagi.

Marilah sama-sama kita berhijrah untuk menjadi muslim yang kuat jati dirinya.Proud to be a muslim and born as a muslim.Didiklah diri kita dan anak isteri kita supaya kita tidak hina di negara sendiri dan dikalangan agama lain.

Suntiklah jiwa anak-anak mencintai Islam dan mencintai ilmu.Mudah mudahan dengan ilmu mereka akan mencintai Islam dan berbuat sesuatu only for the sake of Allah.

Janganlah sampai anak-anak kita tidak merasa apa-apapun melihat Yahudi membunuh rakyat Palestne dengan kejam.Wal'iazubillah.

Sama-sama kita renungkanlah...

No comments: