SAHABAT SAHABAT MAYA

Sunday, January 31, 2010

KECERIAAN KELAS

Assalamuaikum semua.


Ini adalah posting yg pertama bagi tahun 2010.Dekat sebulan saya tak online sebab pindah rumah dan internet pula problem.Alhamdulillah semua settle dengan mudah.Susah juga tiada internet kalau anda further study.


Hari ini pula saya baru balik dari sekolah coz ada buat keceriaan kelas bersama dengan pelajar.Saya guru Tingkatan Satu Kelas Potensi Gemilang.Kira kelas pandai ler.Tema pelajar pilih ialah warna hijau.I like green tapi saya lebih suka pelajar memilihnya sendiri.Last two years saya jadi form teacher 4 Multimedia .Depa pilih tema purple.Cantik.Sayangnya saya tiada gambar.Saya ingat nak minta dengan pelajar.Tahun 2007 pula saya jadi form teacher 2 Cekal.Tema oren.Pun tiada gambar.


Kali ini saya nak upload gambar keceriaan kelas saya.Saja nak share kot kot pembaca ada idea.Saya juga diberi mandat memegang portfolio kecerian sekolah tahun ini.Alhamdulillah..ramai guru-guru turun padang,keluar duit kocek untuk bantu pelajar hias kelas..Idea guru mencurah- mencurah nampaknya..


Sebab tu guru adalah pekerja serba boleh.Boleh jadi makcik kantin,makcik tukang sapu,tukang cat,tukang jahit dan lain lain lagi..Sangat enjoy menjadi guru Tingkatan sebab anda diberi peluang menghias kelas dengan budget yang murah.Disini saya upload gambar ketika pelajar sedang menghias kelas.





Pelajar dijamu terlebih dahulu supaya hati gembira dan rajin bekerja


Pelajar sedang menceriakan papan kenyataan





Pelajar sedang mengecat dinding kelas.


Pelajar yang datang tak ramai sebab saya mintak yang volunteer dan umah dekat jer datang.Asalnya pelajar perempuan ada datang.Tapi katanya bergaduh mulut,pelajar perempuan balik.Lawak betoi budak Tingkatan Satu. Pelajar lelaki ada 3 orang tapi lepas makan ais krim seorang pelajar mintak balik sebab nak pergi kenduri....Tinggal 2 orang.Cat sikit jer sebab tak sampai hati tengok budak- budak ni.Mungkin sambung lain kali atau upah orang.Masa saya pegang kelas 4 MTM tak rasa kesian sangat sebab depa semua badan besaq dan sesetengah bekerja sambilan mengambil upah mengecat..


Sekian untuk kali ini.Nanti saya upload gambar kelas yang dah siap.


No comments: